Въпросът за фабриките на Stellantis в Италия е на дневен ред, защото автомобилната група е поела ангажимент да произвежда един милион коли годишно в страната. Цел, която може да бъде постигната благодарение на скорошното навлизане на Stellantis с 21,2 процента акции в младата китайска марка Leapmotor.
Според Automotive News от 2026 г. фабриката в Mirafiori може да се превърне в дом на китайските модели, предназначени за Стария континент, с производствен капацитет от 150 000 бройки годишно.
В момента всички Maserati се произвеждат в Mirafiori с изключение на MC20, електрическия Fiat 500 и неговия аналог Abarth. На 31 март ще се сбогуваме с Maserati Levante, чийто наследник ще пристигне едва през 2027 г. и ще се сглобява в Касино. През 2026 г. ще дойде ред да спре производството на електрическия 500, който с новите поколения, базирани на платформата STLA Small, също ще се премести.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш заяви: "Ако имаме възможност, тъй като има икономически смисъл, да произвеждаме автомобили на Leapmotors в Италия, ще го направим".
Производството на китайски електрически автомобили в Европа би помогнало на Stellantis да пусне модели на пазара на ниски цени, без да рискува всякакви мита, които биха могли да възникнат след разследването на Европейския съюз за нелоялни практики от китайски марки автомобили.
Понастоящем китайската марка все още отбелязва малки количества производство и продажби и в Европа присъства само с модела T03, продаван чрез паралелен внос във Франция. Плановете обаче включват пускането на 5 глобални модела през следващите две години.