През 2022 година 22,9 на сто от предприятията в ЕС са извършвали онлайн продажби, което е с 0,1 процентни пункта (п.п.) повече в сравнение с 2021 г. (22,8 на сто) и с 6,5 п.п. повече в сравнение с 2012 г. (16,4 на сто), показват данни на Евростат, представени на сайта на статистическата служба на ЕС, предаде БТА.
Сред страните от ЕС делът на предприятията, занимаващи се с онлайн продажби, варира значително. Най-висок дял е отчетен в Литва (38,9 на сто), Швеция (38,1 на сто) и Дания (36,7 на сто). За разлика от тях най-ниски дялове са отчетени в Румъния (12,9 на сто), следвана от Люксембург (13,4 на сто) и България (15,1 на сто).
Делът на предприятията, извършващи онлайн продажби, варира значително и в зависимост от размера на компаниите. През 2022 г. 45,9 на сто от големите предприятия в ЕС са извършвали онлайн продажби и 30,2 на сто от средните предприятия. За разлика от тях 20,8 на сто от малките предприятия са се занимавали с онлайн продажби през 2022 г.