Изборите в САЩ и ЕС могат да повлияят на бъдещите електромобили Alfa Romeo.
Изпълнителният директор Жан-Филип Импарато се надява да пусне голям, спортен SUV, използвайки базата на Ferrari Purosangue, който ще бъде насочен към САЩ и Китай през 2027 г., но геополитическите и пазарните тенденции може да предпочетат италианската компания да почне да сглобява малък хечбек вместо това.

В САЩ завръщането в Белия дом за Доналд Тръмп може да означава забавяне или замразяване на плановете Щатите да забранят колите с вътрешно горене от 2035 г. Тръмп може също да отмени стимулите на президента Джо Байдън за намаляване на инфлацията продажба на електромобили, произведени в САЩ.

В Европа новият Европейски парламент може да преразгледа план, изискващ продажби на автомобили само с нулеви емисии от 2035 г.

Това може да попречи на бъдещите модели на Alfa Romeo, които са предназначени да бъдат предимно изцяло електрически, включително планиран fastback SUV на платформата STLA Large, каза изпълнителният директор на марката Жан-Филип Импарато пред репортери в четвъртък в музея на Alfa Romeo тук, близо до Милано.

Продуктовият план на Alfa Romeo е замразен до 2026 г. Преди края на годината ще бъде взето решение дали новият продукт за 2027 г. ще бъде големият SUV, насочен главно към Северна Америка и Китай, или малък електрически хечбек, фокусиран върху Европа. Импарато е на мнеие, че големият SUV е от решаващо значение, за да помогне на Alfa Romeo да постигне целта си да генерира 40 процента от продажбите извън Европа, спрямо 18 процента сега.

На 10 април Alfa Romeo ще представи първия си изцяло електрически автомобил, малкия кросоувър Milano . Той ще бъде пуснат в продажба през септември на пазари, където търсенето на електрически коли е силно, включително Франция, Нидерландия и скандинавските страни.

48-волтова мека хибридна версия ще бъде пусната до края на годината, насочена към пазари, където електрификацията изостава, като Италия и Испания, както и България.