Колкото и някои производители да се опитват да намерят алтернативи за скъпи и сравнително редки материали в батериите на електрическите автомобили, те все още доминират. Поради това батериите са скъпи, а засега и със съмнителни екологични ползи, защото суровините за направата им се получават по неекологични методи, а самата химия на батериите не е най-здравословната за околната среда, което ще бъде проблем при изхвърлянето им.

Средната литиево-йонна батерия съдържа около 28,9 кг никел, 7,7 кг кобалт и 5,9 кг литий. Ако не се рециклират, тези метали отиват за отпадъци. В батериите има също така около 80 кг мед и около 30 кг графит, а общото тегло е около половин тон (за средностатистически електрически автомобил).

Въпреки че се предвижда литиево-йонната батерия да съдържа по-малко метал през 2030 г., рециклирането на тези материали все още ще бъде важно, за да се справи света нарастващото глобално търсене на литиево-йонни батерии. Или ще бъъде лансирана нова технология.