България отбеляза най-голям ръст в ЕС в продажбите на нови леки коли през януари и февруари, сочи статистиката на АСЕА (Асоциацията на автомобилните производители в Европа). От началото на годината до 1 март у нас са продадени 7588 нови возила спрямо 4800 за същия период през миналата година или 58,1 процента отгоре.

През февруари у нас са пласирани 3608 овтомобила, което също е внушително увеличение от 57,5% в сравнение с февруари 2023-а, когато бяха продадени 2291 нови коли.

Двойно са се увеличили продажбите на плъгин хибриди до 1 март, докато при чисто електрическите коли има лек спад от 7,8 процента.

Иначе общите продажби на нови автомобили в ЕС са нараснали с 10,1% през февруари 2024 г., като пазарният дял на електромобилите остава стабилен на 12%. Бензиновите модели запазиха лидерството си като най-популярен избор за европеците, следвани от хибридно-електрическите модели. Продажбите на дизелови автомобили са намалели на повечето големи пазари, с изключение на Германия (В България също има ръст със сериозните 66,7 процента).