Притежаването на суперавтомобил е въпрос на престиж, а собствениците са с дебели портфейли. Независимо дали избират Ferrari, Aston Martin или Porsche, мисленето за разходите за поддръжка рядко е на преден план. Въпреки това, тези, които имат достатъчно късмет да карат лимитирани модели като McLaren F1, чиято стойност нараства вече до десетки милиони евро, често се натъкват на изненадващо високи разходи за обслужване.
Само смяната на маслото на колата, дебютирала през вече далечната 1993 г., изисква около 8000 евро. Ако това се комбинира с необходимата годишна проверка, разходите бързо скачат до цифрата от 30 000 евро. И макар да се чудите дали има нещо по-скъпо, отговорът е - смяната на гуми. За тази "обикновена" услуга, два пъти годишно, собствениците на този суперавтомобил трябва да отделят около 50 000 евро.
Цената само на комплект специални гуми е 6000 евро, но това е само началото. Поставянето на новите гуми изисква прецизна настройка на шасито на McLaren F1, за да се осигури оптимална работа на автомобила, като се вземе предвид не само текущият дисбаланс на гумите, но и естественото стареене на материала, пише Auto Bild. Този процес включва детайлно тестване и адаптиране на спирачната система към новите гуми. Производителят настоява за тези работи, дори ако трябва да се смени само една гума.
Завършването на тази операция е само началото, тъй като собственикът трябва да обезопаси и състезателната писта. На него дипломиран шофьор с персонал на фирмата проверява изправността на управлението на автомобила с новите гуми, като всичко е за сметка на собственика.