Китайският гигант BYD работи по нова технология
Въпреки че BYD в момента продава само 100 процента електрически модели в Европа, техните глобални продажби са еднакво успешни и в сегмента на зареждащите се плъгин хибриди. Азиатският производител смята, че за атака на Стария континент трябва да са готови именно и с хибриди, за да се постигнат драстично по-високи продажби.
Автомобилният гигант, от който Европа се страхува най-много, когато става дума за китайски компании,
продава най-много електрифицирани автомобили в света
Като се има предвид, че са експерти както в електрическите, така и в хибридните автомобили, BYD скоро ще представи петото поколение на своята plug-in хибридна система и в същото време нова специфична платформа за електрифицирани превозни средства, също пето поколение. Това, което азиатският гигант обявява с новата технология, предизвиква ново безпокойство сред конкурентите в Европа.
Сегашните plug-in хибридни возила на BYD имат пробег от около 1200 километра според китайските стандарти (CLTC). Следващото поколение обаче
има за цел да бъде наистина революционно,
тъй като хибридите на BYD ще могат да изминават близо 2000 километра с едно зареждане, също според протокола за измерване CLTC. Това е комбиниран пробег на бензин и ток, като се вземат предвид двигателят с вътрешно горене и електрическият мотор, който явно ще е с много по-голяма батерия от класическите PHEV модели.
Автомобилното изложение в Пекин през април ще бъде събитието, на което BYD ще разкрие подробности за тази напреднала технология, която ще замени сегашния “двоен режим” на плъгин хибридните версии, които в момента са на пазара.
Съществуващата хибридна система датира от 2008 г., въпреки че е претърпяла редовни актуализации през годините, включително електрическата платформа 3.0, която беше пусната през 2021 г. Въпреки че новото поколение plug-in хибриди ще бъде базирано на ePlatform 4.0, то
ще служи и като основа за бъдещите напълно електрически автомобили
на марката.
Моделът BYD Song Plus (продаван като Seal U в Европа) например използва 1,5-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател с цикъл на Аткинсън, който, комбиниран с електрически мотор и CVT трансмисия, предлага 214 к.с.
Неговият 60-литров бензинов резервоар и 18,32 kWh LFP батерия позволяват автономност от 1150 км според китайския стандарт, докато е с до 25 процента по-малко според европейския цикъл на измерване.
Бъдещото поколение автомобили PHEV на BYD
ще получи технически иновации в двигателя с вътрешно горене,
както и в електрическия мотор и батерията. Тези подобрения може и да не достигнат в реални условия амбициозния пробег от 2000 км, но в крайна сметка това може да се окаже достатъчно сериозен аргумент, който да разбие последния дизелов коз в Европа.
Също така трябва да се види как ще изглеждат нещата в условията на европейския цикъл WLTP, но е очевидно, че
китайците ще наложат нов стандарт на пазара
Цифрите, дадени от китайците за цикъл CLTC, обикновено са по-високи от стойностите на WLTP. Някои експерти обаче смятат, че цикълът на измерване в Китай не е неточен или нереалистичен, а просто отразява специфичните характеристики на китайските пътища и шофьори.
До края на следващата година BYD ще премести част от производството си в Европа. В момента китайците строят фабрика в Унгария, която може да отвори още по-широко вратата към пазара на ЕС.