Компанията BYD - водещият китайски производител на електрически превозни средства, откри вчера нов шоурум в Токио. Автомобилният производител продължава стабилния си поход на японския пазар, доминиран от хибриди и местни марки, пише радио Китай.
Триетажният дилърски център, управляван от Harmony Auto Japan, се намира в токийския район „Мегуро“. Това е петият шоурум на BYD в японската столица и 24-ият в цялата страна. Китайският автомобилен производител си е поставил за цел да създаде повече от 100 представителства в Япония до края на 2025 г.
Миналата година китайският автомобилен гигант пусна на японския пазар своя ATTO 3, а малко по-късно представи и моделите Dolphin и Seal. Въпреки че може да се похвали със зрял автомобилен пазар, Япония изостава от останалите големи държави по света в преминаването към електромобили, тъй като бензиново-електрическите хибридни модели остават по-популярни. Делът на електромобилите в общите продажби на страната миналата година достигна около 2,2 процента, а BYD е продала повече от 1400 бройки.
С глобалната тенденция за декарбонизация, Япония си е поставила за цел всички превозни средства, продавани в страната, да бъдат поне частично електрически до 2035 г.