Китайските регулаторни органи премахват част от ограниченията, които не позволяват на американската компания "Тесла" (Tesla) да предлага на клиенти в азиатската страна своите електрически автомобили, снабдени със софтуер за "пълно самоуправление" (Full Self Driving), предаде Ройтерс.
Това решение е знак, че при изненадващото си посещение в Китай главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск е постигнал известен успех, посочва агенцията.
Милиардерът пристигна в Пекин в неделя (28 април), за да получи и разрешение от китайските власти за трансфер извън Китай на данните, които софтуерът за "пълно самоуправление" на електромобилите на "Тесла" би събрал в Китай. Това съобщиха източници на Ройтерс, запознати със ситуацията. Те обявиха, че американската корпорация е постигнала споразумение с китайския технологичен гигант "Байду" (Baidu) да използва неговата онлайн платформа, за да събира данни за пътната мрежа в Китай. Тази договореност се определя като ключова стъпка за въвеждането на софтуера за "пълно самоуправление" на американската компания в азиатската страната. Китай е вторият по големина пазар за "Тесла", посочва Ройтерс.
Водеща китайска автомобилна асоциация обяви, че е тествала електромобилите от сериите "Модел Уай" (Model Y) и "Модел 3" (Model 3) на "Тесла" и те покриват изискванията за безопасност на превозните средства, които са в сила в азиатската страна, предаде БТА.
Китайските регулатори изискват от "Тесла" да съхранява всички данни, събрани от електромобилите й в Китай, в компютърни системи, базирани в мегаполиса Шанхай. Компанията няма право да трансферира никакви данни в САЩ, но тя се нуждае от тях, за да обучава компютърни алгоритми. "Тесла" планира тези алгоритми да бъдат използвани при системата й за "пълно самоуправление" на електромобилите, посочва един от източниците на Ройтерс.