Френската компания Automobile Propre изследва спада в пробега по време на силни дъждове. Както при автомобилите с двигатели с вътрешно горене, слоят вода, който се натрупва пред гумата, осигурява съпротивление при търкаляне. Това означава, че колата се нуждае от повече мощност, за да се движи със същата скорост.
Високата влажност на въздуха също причинява по-голямо аеродинамично съпротивление. По-хладният въздух има по-голяма плътност, докато студената повърхност на пътя влияе върху температурата на гумите. Колкото по-студено е, толкова повече се увеличава консумацията.
За да се получат възможно най-добри резултати, тестовете са проведени по един и същ маршрут, при еднакви външни температури и без климатик, за да се изолира по-добре прекомерната консумация поради дъжд. Измерванията са направени на моделите Cupra Born, Peugeot e-3008, Renault Scenic e-Tech и Audi e-Tron GT RS, и др. Изследването е проведено на пътя, под проливен дъжд, а не в лабораторни условия.
Допълнителната консумация в проливен дъжд е била 4 kWh на 100 километра, намалявайки пробега с приблизително 16,7 процента. Това води до почти 60 километра по-малък пробег с едно зареждане. За сравнение: по-бързото шофиране (130 км/ч) при сухи условия води до допълнителна консумация от 1,2 kWh на 100 километра или само 15 километра по-малко.