След 4 години аутобанът ще стигне до Велико Търново
С пълна пара се работи по новите участъци на магистрала “Хемус”. След близо 3 години затишие в края на март се възобнови работата по обекта по старите инхаус договори от мястото, до което в момента стига аутобанът – местността Боаза, до пътната връзка с Плевен и Ловеч.
Това са над 51 км, като първите 15 ще са готови още до края на годината, съобщиха от пътната агенция пред “24 часа”.
Тези
51 километра са разделени на три
участъка Най-напреднал е от Боаза до пресичането с пътя Луковит – Угърчин. При него са изпълнени 68% от работите. От пътната агенция посочват, че той ще бъде завършен в края на 2024-а, включително и пътен възел Дерманци.
По този участък има 2 виадукта и четири моста над река Вит. Изграждат се и 6 селскостопански подлеза.
Следващият 19-километров участък е от пътен възел Дерманци до пътен възел Каленик. На него има 7 големи съоръжения при пресичането на магистралата със селскостопански и други пътища, както и четири подлеза и надлеза. А на 119-ия километър аутобанът минава през планински масив и там се изгражда сравнително къс – около 380-метров, тунел.
Следващият участък е с дължина 17 км и стига до връзката с пътя за Плевен и Ловеч. Там до момента са изпълнени около 53% от дейностите и крайният срок за пускането на отсечката е 2026 г.
След това работата ще продължи по още три участъка, за да стигне магистралата от пътя Плевен - Ловеч до разклона за Велико Търново и Русе. Терените за тях са осигурени и се предвижда от средата на тази година да започне строителството. Срокът за изпълнение е между 36 и 42 месеца, като общата дължина е близо 83 километра. Това означава, че “Хемус” ще стигне до Велико Търново след 4 години. По продължението
след Търново ще започне да се работи също от средата на годината,
уточняват от пътната агенция. За участъците до пътен възел Ковачевско кале и след това до Лозница има разработен идеен проект и проведена екологична процедура. В процеса на проектиране е установено, че се налага промяна на одобреното трасе.
След уточняване на необходимите изменения ще се осигури възможност за извършване на допълнителни екологични процедури, проектно обезпечаване и започване на строителството. Следва издаване на разрешението за строеж, а продължителността на строителството е 36 месеца. Вече има оценителски доклад за отчужденията и този месец се очаква решение на кабинета за отчуждителните процедури.
Започва ремонт на Дюлинския проход
След броени дни - на 17 май, започва ремонт на 34 км от пътя през Дюлинския проход. Трасето, което ще се рехабилитира, е между селата Старо Оряхово и Гюльовца.
Този важен проход в най-източната част на Стара планина от години създава затруднения, тъй като пътят е осеян с големи наклони и остри завои и често се налага през зимата движението по него да се затваря.
Планира се строително-монтажните работи да се извършват без спиране на движението. При необходимост от ограничаване на трафика като обходен маршрут ще се ползва пътят от Старо Оряхово през Бяла, Обзор, Ахелой и Бургас.
Проектът предвижда пълна реконструкция на участъка и ремонт на два моста над реките Двойница и Бала. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 540 календарни дни, т.е. над година и половина. Стойността на договора е близо 84 млн. лв.
Предвижда се до края на юни да започне ремонтът на още 31,5 км от третокласния път в отсечката от село Гюльовца до кръстовището с пътя между Слънчев бряг и Бургас.
При основния ремонт на този път ще се обновят и 4 моста, които са над река Бяла, над напоителен канал, над преливника на язовир "Порой" и над и над река Ахелой. Срокът за изпълнение на строителните работи в този участък също е година и половина. Средствата за обновяването на общо над 65 км от третокласния път III-906 през Дюлинския проход се осигуряват от републиканския бюджет.
До края на юни ще започне и основният ремонт на над 21 км от третокласния път III-992 в област Бургас между Росен, Веселие и Ясна поляна, както и на близо 16 км от третокласния път между Мъдрец и Обручище.
До 7 юни за ремонт на селскостопански подлез се променя организацията на движение в посока София между 20-ия и 21-ия км на магистрала "Тракия". там движението минава двупособно в другата лента.