Въпреки строгите международни санкции по широките булеварди на Пхенян все още се движат много стари съветски и европейски коли - вносни луксозни модели и местни имитации. Сред тях са седаните Volvo 144 от 1973 г., част от автопарк от 1000 коли, изпратени в Северна Корея от Швеция в средата на 70-те години.

Тогава Северна Корея живее от парите на СССР и разрастващата се икономика карат няколко шведски износители да инвестират в Северна Корея и през 1974 г. шведското правителство се съгласява да изпрати над 70 милиона долара в тежки машини и 1000 бройки от модела Volvo 144, които да служат като таксита. Година по-късно, когато икономическите връзки между двете страни се задълбочават, Швеция става първата западна страна, която отворя посолство в Пхенян.

Икономиката на Северна Корея скоро започва да затъва и въпреки че Швеция поддържа дипломатически отношения със страната, колите никога не са били платени. Към днешна дата лихвите и неустойките върху доставените автомобили са нараснали до над 325 милиона долара.

И днес оцелели модели на Volvo се използват като таксита, а производителят все още си търси парите.