Турският министър на индустрията и технологиите Фатих Качир наскоро потвърди, че правителството на страната преговаря не само с китайските компании BYD и Chery, но и със SAIC и Great Wall. „Искаме да приключим преговорите възможно най-скоро", каза министърът.
Създаването на фабрики в Турция може да бъде от голяма полза за китайските производители на автомобили, тъй като южната ни съседка има споразумение за митнически съюз с ЕС. Електрическите возила се продават добре на самия местен пазар и представляват 7,5% от всички продажби на нови автомобили през 2023 г., като се очаква да скочат до 30,4% през 2032 г.
Главният изпълнителен директор на BYD Europe Майкъл Су наскоро каза, че компанията се интересува от втора европейска фабрика след тази, която в момента изгражда в Унгария. Допълнителните европейски инвестиции биха могли да помогнат на китайските фирми да избегнат потенциални мита, които биха могли да бъдат наложени след разследване на ЕС за държавни субсидии.
Освен това Турция е готова да наложи допълнителни 40% мита върху електрически автомобили, произведени в Китай, в опит да защити единствения си местен производител TOGG.
Качир добави, че ако китайският производител на автомобили реши да отвори нов автомобилен завод в Турция, това ще донесе със себе си "привилегировани възможности за инвестиции в батерии".
Унгарският завод на BYD ще може да произвежда около 200 000 автомобила годишно. Това няма да е достатъчно, ако компанията иска да изпълни целта си да стане водещ производител на електрически коли в Европа до 2030 г.