Японската автомобилна корпорация "Тойота" (Toyota Motor) обяви днес спад на продажбите и производството си в световен мащаб през април спрямо същия месец на миналата година, предаде Ройтерс.

Глобалните продажби на "Тойота" са намалели с 0,5 на сто през миналия месец. Сериозен спад е отчетен на пазарите в Китай (-27 на сто) и Япония (-14 на сто). Той е толкова значителен, че не е успял да компенсира двуцифрения ръст на продажбите, които японската автомобилна компания е постигнала на пазарите в Европа и САЩ.

Продажбите на "Тойота" в Китай са се сринали на фона на ценовата война, която се води на китайския пазар, предаде БТА. Местните компании предлагат за продажба по-евтини електрически и хибридни превозни средства благодарение и на субсидиите, които им отпускат управляващите в Пекин. Китай е най-големият пазар на превозни средства, посочват анализатори.

Спадът на продажбите и производството, реализирани от "Тойота" в Япония, идва и на фона на временно спиране на работата на заводи на компанията в страната. Това се е наложило, за да бъдат извършени проверки на качеството на производството.

Друг фактор, които се е отразил негативно на резултатите на корпорацията "Тойота", е скандалът около нейното подразделение "Дайхацу" (Daihatsu).

През декември 2023 г. автомобилната компания призна, че е фалшифицирала тестовете за безопасност на поне 64 модела превозни средства. Някои от тях са били предлагани на пазара под марката "Тойота". Тази практика е била прилагана поне от 1989 година. "Дайхацу" спря производствената си дейност в Япония, но през февруари я поднови.