BMW Серия 1 се промени тотално. 20-годишият най-малък модел на баварската компания вече е в четвърто поколение, премахна почти всички физически бутони и няма да се предлага с ръчна скоростна кутия.

При пускането на пазара "единичката" ще се предлага в 4 варианта. Дизеловият 118d разполага с 2,0-литров четирицилиндров двигател, който развива 148 к.с. при 3750 об/мин и 360 Nm въртящ момент, започвайки от 1500 об/мин.

Модификацията 120d използва същият дизелов агрегат, но добавя 48-волтова електрическа помощ чрез малък мотор с 20 к.с., интегриран в трансмисията. Това решение повишава изходната мощност до максимум 161 к.с. и 400 Nm въртящ момент.

Бензиновият 120 разполага с хибридизиран 1,5-литров трицилиндров двигател, който има 168 к.с. и 280 Nm въртящ момент.

Най-мощният M135 е с 2,0-литров бензинов четирицилиндров двигател, който за Европа е с 300 коня при 5750 об/мин и разгръща 400 Нм въртящ момент от 2000 об/мин. Хечбекът спринтира от нула до 100 км/ч за 4,9 секунди.

Отвътре има онова познато усещане за BMW, но с няколко промени, които показват, че марката не се вслушва в това, което по-възрастните клиенти искат. Вместо да върне няколко полезни физически бутона, iDrive 9 включва полезни преки пътища и бързи команди, но чрез дисплея. Дори активирането на отоплението на волана става чрез екрана на информационно-развлекателната система или гласовия асистент.

BMW промени дизайна на вентилационния отвор. Сега регулирането, отварянето и затварянето им става чрез някои меки пластмасови бутони. Дълбочината на седалката и височината на облегалката за глава остават с ръчни настройки. Има обаче лумбална опора с функция за масаж.

Серия 1 разполага също така контролирана система за ограничаване на приплъзването на колелата. Контролът на сцеплението е интегриран в блока за управление на двигателя ( ECU ), което скъсява пътищата на сигнала до динамичния контрол на стабилността ( DSC ). Компютърът може да прави правилните настройки около 10 пъти по-бързо от другите конкурентни подобни системи. Всичко това води до значително подобрено динамично поведение на пътя, което трябва да позволи на водача да се чувства по-уверен зад волана.