Чекирането на багажа на пътниците на и Wizz air Ryanair на летище София става ръчно. Това е последицата от глобалния срив на IT системите за двете авиокомпании, но не и за аеропорта в българската столица, неговите системи работят, заявиха оттам.
Заради ръчното чекиране унгарският нискотарифен авиопревозвач моли пътниците да се явяват на летището 3 часа по-рано.
Оттам съобщават, че подобно на всички авиокомпании днес, Wizz Air е изправена пред екстремни технически предизвикателства, свързани с прекъсването на глобалните ИТ системи на трета страна. Клиентите на Wizz Air може да изпитат смущения, свързани с временно недостъпни услуги в уебсайта и в мобилното приложение.
В момента не са налични следните онлайн услуги:
• уебсайт и мобилно приложение на Wizz Air;
• резервационна система;
• система за онлайн чекиране и показване на бордна карта;
• кол центрове – нови резервации и промени в съществуващи.
По време на прекъсването се предлага безплатно чекиране на летището. Поради това Wizz Air съветва пътниците да пристигнат на летището поне 3 часа преди планирания час на излитане, за да имат достатъчно време за чекиране, преминаване през проверка за сигурност и други специфични за летището процедури.
Wizz Air благодари за всички клиенти за разбирането, докато се справя с последиците от прекъсването на глобалните ИТ системи. Екипът на авиокомпанията подчертава, че прави всичко възможно, за да сведе до минимум смущенията за пътниците.
От европейската авиокомпания Ryanair съобщават, че също изпитват затруднения в мрежата и според тях това се дължи на прекъсване от страна на трета държава. Авиопревозвачът съветва всички, които пътуват днес, да проверяват в приложението на Ryanair за актуализации на своя полет.