Много шофьори погрешно смятат, че единствено студеното време през зимата и снегът са опасни за автомобила. Истината е, че горещините през лятото крият не по-малко рискове, обясняват автомобилни експерти, цитирани от Quora.

Лятната експлоатация е не по-малко опасна за автомобилния мотор от зиминия студ.  Така че, тека обясним проблеми могат да възникнат в горещия сезон с най-скъпия агрегат в автомобила - двигателя, пише money.bg.

Прегряване

Това е лидерът по опасности за силовия агрегат в летните жеги. Има две възможни причини: или охладителната система не се справя, или двигателят отделя повече топлина от нормалното.

Не съвсем изправната охладителна система, която е работила приемливо добре, поне през другите сезони, изчерпва възможностите си през лятото.

Какво може да се обърка в охладителна система?

Първо проверете нивото на антифриза. Защото ако е ниско, тогава не може да се постигне нормално охлаждане на мотора. Но не забравяйте, че това може да се направи само на двигател, който е охладен до поне 60 ° C. Първо открийте и поправете причината за теча, след което долейте антифриз до предписаното ниво.

На второ място сред причините е запушен радиатор на охладителната система. Освен това преносът на топлина може да бъде лош както отвън, така и отвътре. Решението е просто - промийте радиатора отвън, без да го демонтирате, което, за съжаление, е силно затруднено от топлообменника на климатика. Ако това не помогне, трябва да премахнете радиатора, да проверите за голям брой задръстени ламели, да опитате да изплакнете отвътре и ако всичко е лошо, сменете с нов.

Следващата причина може да е повреда на охлаждащия вентилатор. Тук всичко е ясно - ремонт, не можете да карате през лятото без вентилатор.

Разход на масло

През лятото двигателят може да остане с недостатъчно количество масло. Причините са увеличено изгаряне и липсата на контрол на нивото. Моторното масло става "по-тънко" поради повишаване на температурата на двигателя като цяло.

Важна роля за охлаждането на маслото играе обдухването на масления съд под картера на двигателя, в който се намира по-голямата част от маслото. В крайна сметка разликата е очевидна, въздух с температура от -30 ° C или + 30 ° C обухва с голяма скорост капака под картера. Следователно през лятото, дори при работещ двигател, по-тънкото масло изгаря по-бързо.

Претоварване

Голямото натоварване на автомобила износва двигателя по-бързо и понякога може да доведе до голяма повреда. През лятото, често освен пътниците, шофьорите теглят ремаркета с каравани или пък със строителни материали до къщата на село. Двигателят при такива условия работи дълго време на максимален режим на натоварване.

Двигателите на леките автомобили, за разлика от тези на камионите, обикновено са разчетени за много по-ниски натоварвания. Такава работа на границата на възможностите ще увеличи износването на двигателя и ако вече е имало проблем в някои негови елементи, положението може рязко да се влоши.

Препоръките са прости - съобразявайте товара на автомобила с неговите възможности.