"Фолксваген" (Volkswagen Group) разполага "с една, може би две години", за да стабилизира основния бранд на автомобилната група (марката "Фолксваген", бел. ред.). Това заяви днес главният финансов директор на германския автомобилен концерн Арно Антлиц, цитиран от Ройтерс. Думите му са по повод факта, че бранда не може да продаде 500 000 от автомобилите си, което може да ги накара да затворят някои от заводите си.
Арно Антлиц участва в среща със служители на "Фолксваген", която се провежда в централата на компанията в германския град Волфсбург.
Срещата беше организирана заради съобщение на концерна, който в понеделник (2 септември) обяви, че вече не може да изключи евентуалното освобождаване на работници и служители, както и закриването на заводи в Германия. Те може да бъдат предприети в рамките на мащабен план за икономии, чиято цел е стабилизиране на основния бранд на автомобилната група "Фолксваген".
Компанията никога не е затваряла свое предприятие в Германия, а за последен път е спирала дейността на свой завод извън страната през 1988 г. Представители на германските профсъюзи реагираха остро на вероятността за съкращения.
Профсъюзният лидер на заетите във "Фолксваген" Даниела Кавало заяви по-рано тази седмица пред репортери че, ще изрази своята "яростна съпротива" срещу закриването на работни позиции.
Под възгласите на стотици служители на "Фолксваген", които скандираха - "Довиждане!", главният финансов директор на концерна заяви, че европейският пазар на автомобили се е свил след пандемията от КОВИД-19. Той посочи, че автомобилната група е изправена пред спад на търсенето на автомобилите, които произвежда. "Фолксваген" не може да продаде около 500 000 коли, което се равнява на продукцията на два завода, отбеляза Антлиц.
Той се обърна с призив към служителите, че съвместно с ръководството на концерна "трябва да поемат отговорност" за реализиране на план за съкращаване на разходите. Неговата цел е брандът "Фолксваген" да оцелее в рамките на прехода към електрическа мобилност, посочва финансовият директор на автомобилната група Арно Антлиц.
"От известно време насам харчим повече пари, за да поддържаме бранда "Фолксваген", отколкото печелим. Това не може да продължава дълго", заяви Антлиц.
"Фолксваген" и други автомобилни корпорации изпитват трудности на фона на прехода към производството на електрически превозни средства, който е обусловен от екологичните изисквания на Европейския съюз, пише БТА. Автомобилостроителните компании се сблъскват със спад на търсенето на електромобили и евтин внос на китайски електрически коли, посочват пазарни анализатори.