Засега е заявен голям интерес от въздушна линия до Истанбул, преговаря се и за Франкфурт

Бургас ще дотира самолетни седалки, за да си осигури нови връзки по въздух до различни точки на Европа.

Това намекна зам.-кметът по туризъм Манол Тодоров по време на симпозиума на Българския съюз по балнеология и спа туризъм, на който градът бе домакин.

През последната година властите и гражданите в Бургас се оплакаха, че

летището работи само сезонно и през зимата почти затваря

само с два полета седмично до Лондон. Затова през март решиха да създадат специален фонд за превръщане на града в целогодишна дестинация. Плановете включваха и създаване на собствена авиокомпания "Бургас еър", която да извършва полетите.

Според Манол Тодоров обаче тази идея отпаднала и парите от фонда ще се използват за доплащане на празните самолетни седалки, за да се покрият евентуални загуби на авиокомпаниите. Отделно ще се финансират маркетингови и рекламни кампании.

"Идеята за създаване на авиокомпания не беше на общината, а бе лансирана от областната управа. Осъществяването обаче изисква доста време, а на нас ни трябват бързи решения, затова не сме се фокусирали върху нея", обясни пред "24 часа" зам.-кметът Тодоров.

По предварителни разчети във фонда трябва да постъпят 1,3 млн. лв., с които да оперира годишно за осигуряване на нови авиовръзки на Бургас. Парите ще постъпват от бюджетите на 13-те обшини, които се включиха в проекта, като най-голямата вноска се пада на Бургас.

С лепта във фонда участва и концесионерът на летището в града - "Фрапорт туинстар еърпорт мениджмън", покана беше отправена и към Министерството на туризма.

Засега не е ясно до кои нови точки в Европа ще се лети целогодишно

от и до Бургас и откога.

"До 2-3 месеца ще стане ясно. Водим преговори, но конкретика не мога да съобщя", каза Тодоров.

Той разкри, че голям интерес към откриване на редовна авиолиния от Истанбул до Бургас проявявала Turkish Airlines заради близостта на черноморския град до Босфора. Със самолет разстоянието от Бургас до Истанбул ще се взима за по-малко от час.

Сега от летището в Сарафово до Турция се изпълняват полети само през лятото, и то с чартъри единствено до Анталия.

Според източници от общината в момента на първо време се преговаряло с няколко авиокомпании до още две-три дестинации в Западна Европа. Едната била за полети до голям град в Германия, където е най-голямата българска диаспора.

"За дестинации до Западна Европа преговаряме с нискотарифни компании, но докато вървят преговорите, не мога да съобщя имената", уточни Тодоров.

Но потвърди, че една от новите дестинации, до която може евентуално целогодишно да се лети от и до Бургас, е Франкфурт на Майн, откъдето има връзки по въздух до цял свят.

Местната власт искала да запази и авиолинията до София, която бе възстановена тази година след няколкогодишно прекъсване. Идеята с целогодишните полети е да се стимулира икономиката на Бургаска област, като докара туристи от Европа и извън сезона.
В същото време пък бургазлии ще имат

директен достъп до различни точки на Стария
континент, вместо да летят до София и Варна

Такава връзка има и през лятото с чъртъри до почти цяла Европа без Испания, Италия и Франция, редовни полети се изпълняват и до Краков, Виена и Будапеща, но през студените месеци авиокомпаниите ги спират.

За сметка на това от Варна се лети целогодишно до много държави в Европа, заради което бургазлии изревнуваха концесионера, че толерира северния черноморски град.

Тази година бургаското летище отчете ръст на обслужените туристи спрямо миналата, но завишението е още далеч от рекордните 3 млн. пътници в предковидната 2019-а.

До 1 септември през летище Сарафово са преминали 1,2 пасажери, но немалък брой чужденци се очакват и през септември и октомври. Последният чартър до Бургас е на 25 октомври от Анталия.