При електрическите автомобили шумът от търкаляне на колелата е по-голямо неудобство, заради липсата на шум от двигателя. Затова някои производители залагат на тихи гуми. Досега обаче производството на така наречените тихи гуми е изключително сложно и увеличава разходите за производство на една гума с около 25 процента. През март тази година Henkel, индустриален гигант известен на повечето хора със своите марки Persil, Spee и Schwarzkopf, представи нов процес за безшумни гуми заедно с 4JET, компания за лазерни системи, на изложение в Хановер. Само шест месеца по-късно разработката вече е завършена, както Henkel обяви в прессъобщение. По-късно този месец двете компании ще представят цялостното решение за първи път на търговското изложение RubberTech24 в Шанхай.
Иновативните гуми намаляват шума от търкаляне с помощта на акустична полиуретанова пяна от вътрешната страна на гумата. Производственият процес за това обаче е сложен. Производителите ще трябва да въведат допълнителна логистична линия за дунапрен в заводите си. В допълнение, различните видове гуми изискват различни разфасовки на пяна.
Новият процес на Henkel, от друга страна, не разчита на готово парче пяна, а вместо това използва течна акустична пяна. Това изисква значително по-малко пространство по време на съхранение и прави многобройните, понякога ръчни, междинни стъпки излишни. Тъй като в края на линията за производство на гуми, материалът просто се поставя в гумата и само се оформя там. След това пяната в гумата се активира чрез патентован лазерен процес.