Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на автомобилната група Stellantis, която включва марки като Peugeot, Citroen Fiat, Opel и Chrysler, не изключва заводи да бъдат затворени, за да запази групата конкурентоспособна спрямо китайската инвазия в Европа. Volkswagen също обяви преди месец, че може да фалира за първи път в историята фабрики в Германия. 

„Не изключвам нищо. Ако искаме да останем конкурентоспособни, са необходими мерки", каза португалският мениджър пред журналисти на салона в Париж.

Изпълнителният директор коментира и планираните мита от ЕС върху вноса на китайски електрически автомобили. Според него това е капан. "Те ще избегнат тези допълнителни данъци, като построят фабрики в Европа, които ще са частично финансирани от държавни субсидии. Ако това се е случи, не трябва да се изненадвате, че заводи трябва да бъдат затворени, за да се намали свръхкапацитетът", коментира Тавареш.

Някои китайски производители като BYD вече обявиха намерението си да отворят заводи в Европа. "Ако китайците имат 10 процента дял от европейския пазар в края на своята офанзива, това ще съответства на 1,5 милиона автомобила. Това са седем монтажни предприятия. Тогава европейските производители трябва или да ги затворят, или да ги прехвърлят на китайците", предупреди португалецът.

Синдикати и екологични групи призоваха френските производители на автомобили да се съсредоточат в бъдеще върху „малки електрически автомобили, достъпни за всички и добри за създаване на работни места".