Китайският производител на автомобили Chery Auto планира да започне пробни тестове на своите твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2026 г. и да ги произвежда масово през 2027 г. Идеята е да се увеличи пробегът на електрическите превозни средства до 1500 километра с едно зареждане.
Най-големият износител на автомобили в Китай очаква батериите да достигнат енергийна плътност от 400 Wh/kg тази година и да достигнат 600 Wh/kg през 2025 г., каза Гао Синхуа, изпълнителен вицепрезидент на компанията, на глобална конференция за иновации. Но Cherry не е единственият китайски производител, който работи върху такива батерии, и те далеч не се опитват да се разработват само там.
Партньорската група GAC излезе с подобна цел за 2026 г., докато Changan, друг китайски държавен производител на автомобили, и CATL, най-големият доставчик на батерии в Китай, поставиха първоначалната комерсиализация на твърдотелни батерии в своите календари за 2027 г. Японските производители също се насочват към тази технология като важен стратегически инструмент на пазара на електрически автомобили. Toyota и Nissan планират масово производство до 2028 г.
Тези батерии използват твърд електролит вместо течен, за да имат по-висока термична стабилност и енергийна плътност от съществуващите. Всичко това трябва да доведе и до намаляване на риска от пожар в електрическите коли.