Автомилнаят конгломерат Stellantis се стреми да намали производството на някои модели с двигатели с вътрешно горене, за да изпълни целите си за емисии на CO2 за 2025 г. Новоназначеният главен оперативен директор за Европа Жан-Филип Импарато разкри, че Stellantis трябва да удвои своя дял от електрически коли през следващата година до 24% (от общо продадените автомолиби), ако иска да изпълни целите си за 2025 г. Друг вариант е да се намали производството на модели с двигатели с вътрешно горене, ако търсенето на електромобили не се увеличи.
Новите правила на ЕС влизат в сила на 1 януари и ще определят обща цел за емисии на CO2 за автопарка от 95 грама на километър, голяма разлика от 106,6 г/км, които се прилагат от 2023 г. Ако производителят на автомобили не успее да постигне целта, ще бъде изправен пред глоба от 95 евро за грам излишен CO2 на произведена кола. Импарато казва пред Automotive News, че намаляването на производството на бензин и хибриди (дизели почти не се предлагат) може да започне още от 1 ноември.
Stellantis може да увеличи продажбите на електрически превозни средства по няколко начина. Например, това ще увеличи стимулите за продажби на автомобили на ток, осигурявайки награди по цялата дистрибуторска верига, включително мениджъри и търговци. Автомобилният гигант може също така да увеличи цените на моделите си с двигатели с вътрешно горене, в опит да насърчи клиентите да купят електромобили.
Китайският Leapmotor също трябва да помогне на Stellantis да постигне целите за емисии. Stellantis притежава 51% контролен дял в международното подразделение на китайската марка и продажбите на китайски автомобили на европейския пазар ще се отчитат към общите емисии на Stellantis. Leapmotor прави именно електрически коли.