Много от новите модели имат по-малко компоненти от предишните си поколения. Това се случва например с резервната гума или масломерна пръчка.
Капачката на резервоара също изчезва от колите. Ford първи реши да я премахве през 2006 г., а две години по-късно това стана факт във всичките модели на компанията. Оттогава повечето марки се насочиха към подобни практики, особено когато става дума за автомобили от висок клас.
Резервоарът без капачка помага за предотвратяване на кражба на гориво. На самия вход на тръбата има специална преграда, която се мести при докосване на "пистолета" за зареждане. Предотвратява се изтичане на гориво при движение, но също така се затруднява и кражбата.
От друга страна, резервоарите без традиционна капачка са по-лесни за работа, защото позволяват на шофьорите да зареждат гориво по-бързо. Освен това те намаляват възможността за изтичане на горивни пари от резервоара при пълнене.
Новите резервоари са издръжливи, устойчиви на износване и корозия.