Преди повече от десет години Илон Мъск представи иновативна технология за смяна на батерии за електрически автомобили, която може да служи като по-бърза алтернатива на зареждането. Въпреки че по-късно Tesla се отказа от плановете си да въведе замяната на батерии, китайските компании продължиха да развиват тази идея. Хиляди станции за смяна на батерии вече са създадени в цялата страна, а сега се очаква още по-голям растеж благодарение на водещия световен производител на батерии - CATL.

Китайският автомобилен производител Nio създаде най-голямата мрежа за смяна на батерии и в момента управлява повече от 2600 станции в Китай. Geely също има стотици свои собствени станции за смяна на батерии, които вече работят и си партнира с Nio относно стандартите за батерии и технологията за смяна. Сега се включва и CATL.

Главният изпълнителен директор на марката за смяна на батерии EVOGO на CATL, Янг Джун, разкри, че вече са разрабени 10 нови електромобили с различни автомобилни производители, използвайки технологията си за "choco-swap". Първото електрическо превозно средство, което поддържа тази нова система, се очаква да бъде представено скоро.

CATL планира да изгради повече от 1000 обменни станции през 2025 г. в Китай. Автомобилите, съвместими със системата CATL, ще предлагат два различни размера батерии, а абонаментът за тази услуга ще струва 369 юана (около 49 евро) на месец.

Президентът на CATL Робин Зенг казва, че сменяемите станции ще използват възможно най-много зелена енергия и прогнозира, че смяната на батерии може да съставлява около една трета от всички решения за зареждане на електрически превозни средства до 2030 г. Янг добави, че е възможно една трета от всички бензиностанции в Китай да бъдат заменени от тези станции за смяна на батерии.