Интересно проучване установи, че само четири марки,, произвеждащи електрически автомобили, в момента работят на печалба. Както пише Carscoops, няма да шокира никого, че Tesla и BYD са водещите компании, но някои от другите най-добри изпълнители са по-малко очаквани.
Проучването установи, че през 2024 г. Tesla отчита оперативен марж от 7,2%, което го поставя пред 6,4% на BYD. Въпреки това, докато маржът на Tesla е намалял от 2023 г. насам, този на BYD се покачва. Ако тази траектория се запази, както много анализатори очакват, китайската компания скоро може да надмине Tesla по оперативна рентабилност.
Единствените други две марки, анализирани в проучването, които са постигнали рентабилност, са китайските Li Auto и Series Group, която включва марките Seres, Aito и Landian.
Докато нито една от другите анализирани марки не е реализирала печалба през 2024 г., няколко се приближават. Zeekr, част от Geely Group, отчете оперативен марж от -8,5% миналата година. Но с увеличаването на продажбите скоро може да започне да носи печалба за своята компания майка. Xpeng и Leapmotor също се движат в правилната посока, като са намалили наполовина загубите си между 2023 г. и 2024 г.
Nio е друг важен играч на китайския пазар на електрически превозни средства, но не печеливш. Оперативният му марж през 2024 г. беше над -30%.
Lucid има най-големите загуби в сектора на електрическите превозни средства. Според Rho Motion неговият оперативен марж през 2024 г. е бил -374%. Това е подобрение от над -500% година по-рано, но все още не е точно знак за финансово здраве. Силната подкрепа на Саудитска Арабия помага на Lucid да остане на повърхността.