Единственото нещо, което европейските мита за внос на китайски електрически автомобили постигат е, че китайците все повече изнасят возила с вътрешно горене за Европа.
Данните за европейските продажби от Dataforce, публикувани от Automotive News Europe, показват, че 64 процента повече китайски автомобили са били продадени в Европа през февруари, отколкото година по-рано. На Стария континент са пласирани 38 902 китайски коли, което увеличава пазарния дял на китайските марки от 2,5 на 4,1 процента.
Поради митата много китайски производители на автомобили все повече предлагат автомобили с двигатели с вътрешно горене. По специално бензинови модели и plug-in хибриди, които все още не подлежат на допълнителни мита. Така, че ръстът от 64 процента се дължи изцяло на моделите с бензинови мотори, защото китайските електромобили всъщност отбелязват спад от 3,4 процента в продажбите спрямо миналата година.
Китайските марки в момента се справят особено добре с plug-in хибридите, които "намериха" 4744 европейски купувачи през февруари, което е 321 процента повече от 2024 г. Automotive News цитира BYD Seal U като пример, тъй като тази кола се предлага както като електрическа, така и като плъгин хибрид. Напълно електрическият вариант е продаден в 519 екземпляра, а плъгин хибридът в цели 2281 бройки.
Сред китайските марки Omoda бележи голям ръст на продажбите, тъй като тепърва започва да пробива на пазара, предимно с бензинови двигатели. Добре вървят и марките BYD и MG. От друга страна Zeekr, Lynk &Co, Xpeng и Nio имат доста слаби резултати в Европа, което показва, че ще бъде доста трудно за някои китайски марки да пробият в Европа.