Строгите нови разпоредби за вредните емисии в Европа вече са в сила и автомобилните производители се борят да се вместят в тях. Всяка компания има специфична цел за емисиите, която трябва да бъде изпълнена въз основа на общия брой продадени коли. Част от продажбите на нови автомобили, оценени на около 20 процента, трябва да са електромобили. И много големи марки имат проблеми относно достигането на този показател.

В Европа производителите на автомобили могат да се обединят, за да балансират тези проценти. Една компания, която лесно постига целите за емисии, може да компенсира екологичното изоставане на марката и това е мястото, където се намесва Tesla. Компанията на милиардера Илон Мъск  е изцяло електрически производител със значителни продажби на европейския пазар и има всякакъв вид свобода за новите регулации. Досега големи играчи като Ford, Stellantis, Mazda, Subaru и дори Toyota се обединиха с базираната в Тексас електрическа марка, за да избегнат глобите от ЕС.

В зависимост от това докъде е стигнала една компания, плащането на Tesla за обединяване на автопаркове може да бъде най-умната финансова игра. Анализаторите смятат, че общото изплащане от страна на конкурентите на Tesla може да достигне 1 милиард долара до края на годината.