Ново проучване потвърди, че китайските производители на автомобили трябва значително да намалят цените, за да привлекат европейците. Цената е ключов фактор за клиентите на Стария континент.
През последните пет години все повече автомобили от китайски производители започнаха да се появяват на европейския пазар. Вече започнахме да свикваме с нови имена на Стария континент, като Chery, Geely, BYD, XPeng, Dongfeng, Leapmotor, Lynk & Co, и др. Повечето от тях произвеждат електрически и хибридни коли на по-ниски цени от европейските си съперници от подобен клас, като цените им в Китай са драстично по-ниски.
Последното проучване на американската консултантска фирма Escalent показва, че китайските производители трябва да намалят цените на колите си с около 30 процента, за да привлекат повече европейски купувачи.
Проучването включва 1600 потенциални клиенти от Германия, Франция, Италия, Испания и Великобритания. Според проучването 10-процентов спад на цените би привлякъл само един на всеки десет европейци. Също така 31 процента от анкетираните искат намаление на цената между 11 и 20 процента, за да обмислят дали да си купят китайски автомобил.
Същото проучване показва също, че европейците нямат много доверие в автомобилите, произведени в Китай.