На магистрала "Струма" няма да има 15-километров тунел. Нови проучвания са показали, че дългият тунел не е най-подходящото решение за района на Кресненското дефиле каза регионалният министър Лиляна Павлова.
Тепърва ще се избере проект за участъка, като той ще включва поредица от тунели и виадукти, a частично ще се използва сега съществуващият път.
Нови сеизмични, геоложки и екологични проучвания от български и чужди експерти са показали, че трябва да се търси друг вариант за участъка на магистрала "Струма", който минава през Кресненското дефиле, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от Дарик.
„Тяхното заключение е, че изграждането му в първоначално предвидения вариант от 2008 година, а именно цял тунел, не е подходящо нито от техническа, нито от екологическа, нито от финансова гледна точка", каза министърът. Тя допълни, че проектантът ще има ангажимента базирайки се на експертизите и анализирайки трасето, както и самите характеристики на скалата и според наличните геоложки проучвания, да предложи вариант, включително не само да е съчетание от тунели и виадукти, а вариант, който да анализира и трасето, в което частично се използва съществуващият път.
Конкретният проект трябва да бъде избран до края на годината, а самото строителство се очаква да започне през 2017 година.
Очакванията са новият проект за "Струма" без дълъг тунел да струва по-малко пари, а всички спестени средства ще бъдат насочени към строежа на магистрала "Хемус".
От догодина ще започне строителството на някои участъци от магистрала "Хемус" с бюджетни средства. Предвижда се да започне изграждането на 60 км от разклона на Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Министър Павлова изрази надежда в следващите седмици и месеци да бъде избран изпълнител, който ще допроектира и ще извърши отчужденията и строителството на магистрала „Хемус" през 2016 година ще бъде факт.
Лиляна Павлова коментира и настоящите ремонти на магистралите "Хемус" и "Тракия". Тя уточни, че в момента строителните дейности се движат по план и на повечето места ще приключат на 1 юли. Единствено на магистрала "Хемус" са добавени още два участъка за ремонт, заради лошо техническо състояние и това увеличава броя на районите с ограничено движение.