Строежът на молове в България спря, показват данните на консултантски компании за имоти. Според изследване на “Кушмън и Уейкфийлд” за 2014 г. страната ни е на опашката в Европа с малко над 26 000 кв. м. В момента има само един по-голям проект - “Плаза уест”, в столичния квартал “Люлин”, но той временно е замразен.

Така 9 г. след бума на моловете роенето им секна, а финансовите им резултати не могат да се нарекат впечатляващи. Данни за миналата година показват, че приходите на големите търговски центрове намаляват, падат цените на наемите, а голяма част от моловете са на загуба. Само 7 от работещите имат печалба.

През 2014 г. с най-големи общи приходи е софийският The Mall с близо 32 млн. лв. На второ място е мол “Парадайз” - 31,873 млн. лв. Челната тройка се затваря от мол “Сердика” с приходи от наеми на търговски площи от 23,27 млн. лв.

Кои молове са на печалба и кои на загуба, подробности четете тук.