Представител на висшето ръководство на "Епъл" (Apple) е обсъдил идеята производителят на iPhone да купи медийната компания "Тайм Уорнър" (Time Warner) на среща със собственика на емблематичните медийни брандове HBO, CNN и Warner Brothers, съобщава в. "Файненшъл таймс".

"Тайм Уорнър" притежава българската телевизия bTV, след като през 2013 г. придоби медийната група CME (Central European Media Enterprises), която освен bTV Media Group има телeвизии в Чехия, Унгария, Румъния, Словакия и Словения, припомня club Z.

Източниците на "Файненшъл таймс" казват, че Еди Кю, под чието ръководство са бизнеси като iTunes, Apple Music и iCloud, предложил сделката на среща с Олаф Олафсон, шеф по корпоративна стратегия на Time Warner в края на м. г.

Срещата, която е станала в манхатънската централа на медийната групировка, е била свикана, за да се обсъждат търговски връзки между двете компании, като потенциалното включване на кабелните канали на Time Warner в бъдеща видео стрийминг услуга на "Епъл".

Но разговорите за евентуална сделка не са прехвърлили предварителната фаза и никога не са включвали боса на Епъл Тим Кук, както и неговия колега на върха на "Тайм Уорнър" Джеф Бюкс.

Както "Епъл", така и "Тайм Уорнър", не коментират публикацията на финансовия ежедневник.

Фактът, че "Епъл" е обмисляла наддаването за една от най-влиятелните медийни компании - пазарната капитализация на Time Warner наближава $60 млрд., подчертава нарастващото желание на технологичния гигант да предлага собствено съдържание, пише "Файненшъл таймс".

Също така сочи и търсенето на нови източници за ръст, след като водещият продукт на компанията - iPhone, навлезе във фаза на бавен растеж, а компанията разполага с планина от пари в брой - $216 млрд.

"Епъл", която по-рано този месец инвестира $1 млн. в основния конкурент на "Юбер" (Uber) в Китай - Didi Chuxing, вече започна да продуцира медийно съдържание. Тя наскоро финансира сериал за икономиката на софтуерните приложения, както и водена от хип-хоп звездата Доктор Дре поредица за стрийминг услугата ѝ Apple Music.

Но това са малки стъпки в сравнение с милиардите долари, които Amazon и Netflix изливат годишно за собствени шоу програми и филмови сериали.