Първите данни показват,
че половин милион зрители
са гледали последния
епизод от последния сезон
на “Под прикритие”
Над 3500 души се събраха в зала 1 на НДК, за да видят на живо актьорите и създателите на “Под прикритие” в събота вечерта, 4 юни.
В същото време половин милион зрители - 560 000 души, са гледали последния епизод на последния сезон на най-успешния сериал на БНТ. Серията е достигнала рейтинг от 11 пункта (на база възраст 25-54), сочат данните на пийпълметричната агенция ГАРБ. Сред младите зрители (18-34) сериалът отбелязва 41,2% аудиторен дял.
Данните за зрителския интерес сочат още, че последният, пети сезон на филма е два пъти по-гледан от първия.
Преди дни БНТ се похвали с още едно рейтингово постижение - половин милион са били зрителите на първия полуфинал на конкурса за детската Евровизия, който трябва да избере представител на България. С това излъчване БНТ е надминала Нова тв в класацията на най-гледаните телевизии в четвъртък и
е била втора
след Би Ти Ви, показва измерването на ГАРБ.
През последната година БНТ рядко обявяваше данни за аудиторията си. От една страна, тя е обществена телевизия и е много важно в програмата ѝ да има предавания за всички видове обществени групи. В този смисъл високият рейтинг не е единствената ѝ цел.
От друга обаче, БНТ нямаше договор с доставчик на данни за телевизионната аудитория.
От 1 юни вече има, както се вижда от първите обявени резултати. Преди дни БНТ обяви, че “ГАРБ Аудиенс Межърмент България” отново ще мери рейтинга на предаванията ѝ за срок от две години - до 2018 г. Договорът е подписан, след като експертна комисия на БНТ е присъдила максимален брой точки за методологията на ГАРБ.
“Обективната оценка на комисията потвърждава становището на проведения от международния институт CESP независим одит - дейността на ГАРБ отговаря на световните стандарти за качество по отношение на пийпълметричната дейност, а
международните ISO сертификати са единствената гаранция
за качеството на работа и конфиденциалност на администрираните от компанията лични данни”, пише в съобщение, изпратено от БНТ до рекламните и медийни агенции.
Досега няколко пъти конкурсът за пийпълметрична агенция, който обществената телевизия се опитваше да направи, се проваляше заради обжалвания основно от страна на “Нилсен Адмосфиър” - другата пийпълметрична агенция на пазара.
Дори в края на миналата година тя официално обяви, че няма да участва в конкурса на БНТ, тъй като условията му я поставят в неравностойно положение спрямо другия кандидат.
От две години на българския пазар отново мерят две системи - нещо, което той преживя и преди 12 години. Негласно индустрията отчита, че ГАРБ обикновено дава по-добри резултати за Би Ти Ви, тъй като телевизията има договор с нея. Докато “Нилсен Адмосфиър” е подписала с Нова тв. Всъщност преди две години това направи чешката агенция “Медиярисърч”, която впоследствие бе купена от гиганта “Нилсен”.
По повод двете пийпълметрии у нас Кириакус Кирияку, изпълнителен директор на “Нилсен” за Източна Европа, каза пред “24 часа”: “Знам и съчувствам на всички играчи на пазара, тъй като двете валути създават напрежение и объркване. Това не е нещо, което може да бъде решено едностранно. Трябва да се направи от всички участници с доброто намерение да се даде на пазара възможно най-качественото измерване.
Държави като Полша също ползваха две мерни системи за дълги години, мисля, че за двадесет.”