В 6 от 16 търговски марки майонеза, които се продават у нас, няма яйца, показват изследвания на асоциация “Активни потребители”. В продуктите има завишено водно съдържание, а в някои случаи са добавени нишесте и захар.
В България няма стандарт за майонеза, но в САЩ и Европа под това се разбира подкиселена водно-маслена емулсия с добавен яйчен прах, уточниха от асоциацията. Според тях продукт без яйца е редно да се означава на етикета като “дресинг”.
При 8 от марките мазнините са по-ниски от декларираните от производителя. Това се правело за пестене на пари чрез слагане на по-малко олио.
Най-ниската измерена стойност е едва 6,5% при продукт от Стара Загора, продаван в голяма търговска верига. Вероятно това е и рекорд в световен мащаб, казват от “Активни потребители”. В същото време са открити и технологични добавки като гума гуар и гума ксантан.