Ремонтите са концентрирани в Северна България. Отпадна забраната за 
тирове при над 35 градуса

Лятото дойде с ремонти и трафик най-вече по автомагистрала “Хемус” и в Северна България.

От понеделник започна ремонт на тунел “Витиня”, а движението се пренасочва в тръбата за София. Най-дългият тунел у нас - 1195 м, ще бъде ремонтиран до декември. От пътната агенция заявяват, че той е в експлоатация от 1984 г., а последният ремонт е преди 27 г.

Георги Златев, шеф на пътното поддържане в Агенция “Пътна инфраструктура”, заяви, че е посочен и алтернативен маршрут по старото шосе - от пътен възел “Витинска река” до полицейската патрулка след тунела по пътя към Варна. Пътят е изкърпен и е готов да поеме трафик.

На 12 май започна обновяването на виадукт “Елешница” на “Хемус”, което ще продължи половин година. На 17 декември миналата година бе завършен ремонтът на лявото платно в посока София, тази година е ред на дясното. Виадуктът е с дължина 646 м и от въвеждането му в експлоатация през 1980 г. до миналата година не са извършвани никакви ремонтни дейности по носещата конструкция на съоръжението.

Тази седмица до петък движението по моста над река Лесновска на автомагистрала “Хемус”, почти на входа на София, ще се осъществява в две ленти в посока Варна и една за София. Временната организация е заради ремонт на дилатационна фуга в платното за София. Ремонтните дейности ще се извършват от ДЗЗД “Хемус А2” и са за негова сметка.

До септември ще текат ремонтите по двата виадукта между тунелите “Топли дол” и “Ечемишка”.

Към средата на следващия месец ще започне обновяването на тунела “Ечемишка”, за да приключи през есента.

По “Тракия” до края на юни ще бъде завършен ремонтът на моста над река Стряма. След седмица ще приключи подмяната на фуга на моста преди Вакарел. Не се очакват други ремонти на “Тракия” през лятото.

“Миналата година работехме предимно по южната магистрала, сега се фокусираме на “Хемус”, казва инж. Златев. Той съветва пътуващите към Северното Черноморие да използват подбалканския път, който е в добро състояние, както и магистрала “Тракия”, Ришкия проход и при Шумен да се излиза на “Хемус”.

Завършен е ремонтът на тунела при “Железница”, който предизвика задръствания през миналата седмица и това накара пътната агенция да премести работата по него през нощта.

От първокласните пътища продължава обновяването на шосето от Видин и Димово до Ружинци. До края на юли на 60-те километра участък ще бъде положен и вторият пласт асфалт. Отсечката е част от пътя от Дунав мост 2 през Враца до София. Миналата седмица премиерът Бойко Борисов и регионалният министър Лиляна Павлова откриха асфалтираните отсечки в село Димово, които бяха разкопани заради водния цикъл.

240-250 км третокласни пътища ще се ремонтират в Северна България, каза Златев.

Той съобщи още, че е паднала забраната за движение на тирове в три последователни дни с температура над 35 градуса. Това стана по настояване на превозвачите и защото магистралите и първокласните пътища се ремонтират и строят с полимерномодифициран битум, който издържа на високи температури. Остава обаче забраната за движение на тировете от 17 до 20 ч и в неделя от 14 до 20 ч. Тя ще важи, докато пътната полиция определи критичните зони по магистралите и първи клас пътища, на които има концентрация на пътнотранспортни произшествия. Когато това стане, общата забрана за почивните дни ще отпадне, но ще важи за тези критични участъци.