Министерството на туризма обявява обществени поръчки за общо 1.6 млн. лв. за организиране на турове в България за 420 чуждестранни журналисти и блогъри. Целта е те да се запознаят с условията за туризъм в страната и да го покажат чрез публикациите си.

Поръчката с предмет "Организиране и провеждане на тематични турове за представители на печатни и електронни медии и блогъри със специализирани туристически рубрики или предавания" е разделена на 13 обособени позиции според региона, от който идват журналистите и специализацията на медиите, които представляват. За повечето региони са предвидени между 125 и 150 хил. лв. като специална организация ще има за медиите, пишещи за голфа, спа туризма и балнеологията.

Туровете са общо 60 и ще включат медии от над 50 важни за страната ни пазари. Сред тях са Великобритания, Ирландия, Франция, Скандинавските държави, Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Италия, Испания, Португалия, Румъния, Турция, Гърция , Албания, Босна и Херцеговина, Черна гора, Македония, Сърбия, Китай, Япония, Индия, Израел.

Държавите са подбрани според официалната статистика, според която през миналата година от всички тях в България са били над 6.5 млн. чуждестранни туристи.

Сред водещите акценти в обиколките ще бъдат осемте културно-исторически дестинации, които Министерството на туризма разработи. Тематичните пътувания ще позволят на медиите да се запознаят с исторически и културни паметници, с архитектурата, занаятите, обичаите, да посетят както големите ни морски и зимни курорти, така и малки населени места с развит еко- и селски туризъм.

Опитът на други държави сочи, че това е един от най-ефективните начини за реклама - потенциалните потребители научават нови и интересни факти от първо лице, които провокират желание за пътуване, се казва в съобщението, цитирано от Дневник.