VIVACOM отчита на годишна база ръст на приходите с 6,1% до 430 млн. лева за първата половина на 2016 г., съобщиха от телекома. По този начин компанията запазвала лидерската си позиция на българския пазар.
Операторът продължава да увеличава пазарния си дял от приходите от мобилни услуги, като има най-висок ръст спрямо другите телекоми - 28% в края на юни 2016 г. спрямо x
25% в края на 2015 г. Остава висок процентът на потребителите с месечен абонаментен план - 86% от общо 3 063 000 абонати на мобилни услуги. Запазва се и тенденцията за ръст на приходите от трафик на данни при формирането на среден размер на приходите от един потребител.
За първото полугодие на 2016 г. VIVACOM увеличава абонатите си на фиксиран интернет - общо 411 000 към края на юни 2016 г. спрямо 370 000 за същия период на 2015 г., с което се нарежда на второ място сред доставчиците на тази услуга, твърдят от телекома. Близо половината от всички потребители използват оптичната мрежа на компанията, която осигурява високоскоростен и надежден интернет за дома или офиса. Това представлява ръст от 8% спрямо същия период на 2015 г.
Чрез оптичната си мрежа VIVACOM оставал оператор номер 1 в предоставянето на интерактивна телевизия (IPTV). Общо 40% от всички 390 000 тв абонати на телекома ползвали IPTV, което представлява ръст от 5% спрямо същия период на предходната година.
През май 2016 г. VIVACOM стартира своята 4G мрежа. Вложените средства в изграждане и обновяване на мрежата заемат сериозен дял от общите инвестиции на компанията. За първото полугодие на 2016 г. са вложени 111 млн. лв., от които над 80 млн. лева в 4G. Компанията отчита ръст на инвестициите и като процент от общите приходи - 23%, докато за същия период на 2015 г. са били 14%.
От VIVACOM щели да продължат с инвестициите в технологична инфраструктура, за да предлагат най-качествени и съвременни услуги, като в следващите месеци ще се разширява както покритието на 4G мрежата, така и оптичното покритие.