Спират тировете по южната дъга на околовръстното на София
До 14 септември ще е готов участък 2 от западната дъга на софийския околовръстен път, който започва от моста над река Какач и е до пресичането със северната скоростна тангента. Това стана ясно в четвъртък след проверка, направена от премиера Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и шефа на пътната агенция Лазар Лазаров.
Целта е всички транзити да минават около София, за да отпушим тапите в града, заяви Борисов. Той обясни, че новото трасе ще осигури транзитна връзка между магистралите “Люлин”, “Струма”, “Хемус” и “Тракия” и към Белград.
“Работи се по моста на сколовръстния път в района на Казичене, който е с 6 ленти. Правят се проекти, за да се отпуши транзитното движение в района на кв. “Горубляне” и селата Герман и Лозен. Така ще се завърши целият пръстен около София, като трасето по южната дъга ще бъде само за леки автомобили. За доизграждане ще остане само последната отсечка между бул. “Цар Борис III” и Банкя”, уточни премиерът. Според него за този участък щели да бъдат необходими 350-400 млн. лева.
Вече е пуснато транзитното движение по участъка - двупосочно по новия мост в едното платно. С това се облекчава трафикът по околовръстното шосе и западната дъга и ще се улесни включването към северната скоростна тангента.
Павлова напомни, че втората фаза на Западната дъга е на стойност 102 млн. лв., като изпълнителят работел без да се спира движението. Участъкът е почти 6 км и включва тежки и сложни съоръжения - три големи пътни възела от готовия на три нива на бул. “Сливница” до връзката със северната скоростна тангента.
Новите са при бъдещия булевард “Стефансон”, при “Ломско шосе” и при северната скоростна тангента, има и естакада над бул. “Стефансон”, нов път за гара Волуяк и надлез над пътя за село Мрамор.
Към настоящия момент са удовлетворени всички претенции, които имат живущите в с. Мрамор, съобщи Лазаров. Той обясни, че те имат връзка със съществуващия път в участъка на магистрала “Калотина” към Костинброд.
Кметът на София Йорданка Фандъкова пък обави по-рано през деня, че разширението на околовръстния път на София от “Младост” в посока магистрала “Тракия” ще започне вероятно догодина. Свързването при бизнес парка с разклона за магистралата ще е на два етапа.
Първо ще се работи в отсечката от “Младост” до пътен възел “Горубляне”, където ще има кръстовище на две нива. Ако има повече пари, можело да се изгради и по-дълга отсечка.