„При около 3000 проверки от началото на сезона по Черноморието, които сме извършили за качеството на туристическия продукт, между 6 и 8% от случаите попадаме на следното нарушение – несъответствие между заявена оферта и реално предлагана услуга”, заяви в студиото на „Здравей, България” председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Най-честите нарушения, открити от Комисията за защита на потребителите, са фалшиви звезди на хотели и заведения, липсващи менюта и подвеждащи ценоразписи. Открити са и опасни плажни стоки.
Един от акцентите в проверките на експертите от Комисията за защита на потребителите това лято са плажните стоки – хавлии, топки, пояси, бански. Там има редица оплаквания.
Друг сравнително нов акцент са проверките в магазините за хранителни стоки в курортите комплекси, защото, оказва се, много хора предпочитат сами да пазаруват и готвят по време на отдиха си.
Най-сериозните проверки са в обектите за отдих, в хотелите, защото много от хотелиерите все още прилагат тази практика – рекламират един вид услуга, а на практика се оказва съвсем различна. Тук става въпрос за несъответствие в броя на звездите.
Забранени са и над 80 вида опасни стоки - детски бански, надуваеми плажни артикули, облекла и обувки с връзки и дребни елементи. В магазините по морето често на касата се маркира по-висока от обявената цена, а също така се разпространяват брошури за стоки в промоция, които обаче липсват по рафтовете.