Мария Генова: Човек трябва да разичта основно на себе си, за да постигне успех.


Магазини "Валборген" в Плевен работят от 1995 г. Трите обекта на Мария и Валентин Генови предлагат различни хранителни стоки, акцентира се и на висококачествените месни продукти и заготовки. Семейството ги произвежда в собствен цех за месо. Освен това притежава и кафене, и така осигуряват работа на 60 души.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Моят съпруг е завършил вътрешна търговия и аз му помагах. Стартирахме през 1995 г. с два магазина за хранителни стоки, които бяха под наем. През 2002 г. закупихме първия, изплащахме го 10 години. След това другите два, които доскоро изплащахме. Доста усилия и труд ни костваше. Трябваше да напусна работата си, за да бъда по-активна подкрепа за моя съпруг. Беше невъзможно един човек да се справи с всичко, трябваше да се подкрепим. Така семейният съвет реши да напусна работата си и да го подкрепя. Помагаме си всички, важни са и нашите партньори. С "Метро" имаме партньорство и добри търговски взаимоотношения.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- След като сме поставили началото и сме започнали да се занимаваме с този бизнес, трябва да сме упорити докрай. Това че правим качествени продукти ни вдъхновява да продължим да работим в тази посока. Клиентите са доволни, пазаруват при нас и това е мотивация да продължим напред.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Всички хора, с които работим са важни. Целият колектив, без изключения. Те са всеотдайни и коректни, трудолюбиви са. Всички тези качества, които имат и всичко, което могат, го дават, за да вървят продажбите.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

-Това бяха проверките от данъчните. В по-ранните години сме получавали заплахи, минали сме и през времената с мутрите. Всичко, което е съпътствало българския пазар, не е пропуснало и нас.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Първо да следваме интуицията си, но такава, която да е проверена и подкрепена с цифри и логика. Човек трябва да разчита на хората около себе си, но не на 100 %. Основно трябва да разчита на себе си за да постигне успех.
- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
Променен. Доколко променен, ми е трудно да кажа. Ще е по-успешен, но в каква насока, не мога да кажа още. Засега имаме само проекти на идеите си. Мислим в различни посоки за развитие.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.