548 милиарда долара ще бъдат похарчени за реклама в света до края на 2016 г., което е ръст от 4,4% на годишна база. Дигиталните медии ще допринесат за позитивния ръст на рекламата и през 2017 г., когато се очаква рекламните инвестиции в тях да достигнат 168 милиарда долара. Прогнозата е на медийната агенция Carat, част от глобалната мрежа на Dentsu Aegis Network.

Нарастването на рекламата тази година се дължи на Европейското първенство по футбол, олимпиадата и Параолимпийските игри в Рио, както и президентските избори в САЩ, за които се смята, че ще генерират рекламни инвестиции в размер на 7,5 милиарда долара.

Докладът отчита голям ръст в Северна Америка (5%) и предвижда нарастване с 6,2% на руския пазар. Точно той ще повлияе и върху целия регион на Централна и Източна Европа, където се очаква увеличение с 4,7%. Предвижданията през март бяха за 2,2% ръст.

Прогнозата за България е, че рекламата ще има ръст с 2,5% през тази година и с 2,7% през следващата. Той ще е най-голям в дигиталните медии - с 10,6% на годишна база през 2016 г. и с 8,5% за 2017 г.