Станимир Донев: Трябва да се вземат бързи решения без страх, за да продължи да съществува бизнесът ти
Парк-хотел „Кайлъка” е разположен близо до урбанизираната част на живописния едноименен парк в Плевен. Той разполага със 73 стаи, 13 самостоятелни бунгала и 30 апартамента. За пълноценната почивка на гостите е предвиден спа център, както и външен басейн. "Кайлъка" е част от групата "Фортис сити хотелс", заедно с хотел "Сити", "Орбита палас" и арт-хотел "Галерия". Последният разполага с богата колекция от произведения на изкуството на български и чуждестранни автори.
- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Обхвата на бизнеса, който управлявам, включва 4 хотела в Плевен - парк хотел "Кайлъка", хотел "Орбита палас", хотел "Галерия" и "Сити хотел". През 2003 г. пред баща ми се отваря възможност да навлезе в сферата на хотелиерството с примамлива оферта за стария хотел "Орбита", разположен в парк "Кайлъка". Като човек, който винаги е работил
в Плевен, той приема предизвикателството. Може би виждайки нуждата от хотелска база, която липсва в града - комплекс, разположен в парка.
Успешната инвестиция и видимите резултати отварят нови, по-мащабни възможности пред него. Така в рамките на следващите 3 години изгражда хотел "Галерия" и изцяло обновява друг важен и емоционално значим обект за плевенчани - парк хотел "Кайлъка".
Бързопроменящата се бизнес среда разкрива нова възможност пред него, а именно градски, бизнес хотел. Така нашата верига се разраства със "Сити хотел" в централната градска част.
За мен всичко започна през летните ваканции, докато бях студент. Връщайки се от София, където завърших магистратура "Финанси", замествах администраторите на рецепция. Така дойде и моето решение да се върна в Плевен и да съм полезен за бизнеса на баща ми.
- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Оптимизъмът и желанието за прогрес. Аз съм от хората, които гледат положително на живота. А когато си позитивен, гледаш в бъдещето. Новите планове и възможности мотивират младия човек.
- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Всички хора, минали и оставили своите впечатления, мисли и емоции, са важни за бизнеса. Ежедневните срещи с клиенти, партньори, администрация те учат и карат да вземаш важни решения. Успешното комуникиране с немалкия персонал е един от основните показатели за успешен бизнес. Необходимо е доверие в правилния човек.
- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Управлявайки толкова мащабен за града бизнес, предизвикателствата са ежедневни. Трудно се намират хора, които да бъдат отдадени на работното място. Печеленето на доверие сред клиентите и партньорите е друго предизвикателство, пред което се изправям всеки ден.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Това, което научих за годините е, че човек трябва да бъде гъвкав. Трябва да се вземат важни решения без страх, за да продължиш да съществуваш в предизвикателна икономическа среда. Бизнесът трябва да се приспособява към променящите се нужди на клиентите.
- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Ако човек започне да си представя бизнеса след време, ще се ограничи в целите си. Не би могъл да предвиди всички външни фактори, които биха оказали влияние, ще ограничи мисълта си в една цел. След 5 години си представям да сме все по-ангажирани и отговорни към нашите клиенти.
*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.