Ивайло Игнатов: Да работиш бързо и евтино е предизвикателство, но въпрос на морал и етика
Grape Central е винен бар и ресторант в центъра на София. Тримата собственици откриват помещението полуразрушено, но намират начин да го превърнат в място за приятни срещи и събития.
Винената листа предлага над 300 вина от цял свят. Всеки месец има над 10 различни вина на чаша, а поне един път месечно се организират дегустационни винени вечери.Храната е приготвена с мисъл, любопитство и много любов. Това е едно от малкото места в София, което предлага съботен брънч с питателна храна.
- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Аз съм съсобственик и съм ангажиран с проекта от самото начало. Заведенито съществува от три пълни години, от 1 септември започнахме и четвъртата. Моите бизнес партньори се занимават професионално с вино, участват в дегустационни комисии, пишат за вино и правят винени консултации. Едната от тях се е дипломирала в австрийската винена академия. Аз също съм ентусиаст и така дойде идеята. Допадна ни идеята да предлагаме малко повече и интересни вина. Аз започнах с готвенето. През пролетта на 2013 г. реших, че искам по-сериозно да се занимавам с готвене и се записах в кулинарната академия “Le Cordon Bleu” в Париж.
Така си разпределихме ролите. Решихме храната да е по-семпла, а виното да е на първи план. Така останахме честни към концепцията, с която започнахме. Стилът на храната ни е европейски, рядко има нещо, което да е с акцент от азиатска, латинска или северноамериканска кухня. Гледаме да се придържаме към класическата кухня, но има и изключения. На хората винаги им е интересно да опитат и нещо различно, което не познават.
- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- Мотивирам се от собствените си преживявания.
- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Най-важни за успеха са клиентите, екипът и бизнес партньорите.
- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Като започнем от рутината и минем през нашите емоции, всичко е предизвикателство. Продуктите също. Оказва се, че да работиш с добри и истински продукти не е лесно. Изискват се и работа, и внимание, и време. Трудно е да правиш хем различни, хем едни и същи неща и да се развиваш. Изкушението - момента, в който стане ясно, че може да се направи по друг начин нещо. По-лесно, бързо и евтино, е предизвикателство, но въпрос на морал и етика. Аз приемам всичко много лично и трудностите са много.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Стига да иска, човек може да постигне много.
- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Ако мога да си го представя, перфектната картина ще е да готвя това, което аз искам, а не това, което масово хората предпочитат.
*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.