На салона в Париж Renault изненада хилядите си почитатели не само с напълно приложимия във всекидневието електрически мъник Zoe, но и с един необичаен концептуален модел, наречен Trezor. Определено това е един от най-шантавите, но и красиви прототипи, създавани през настоящия век. Във времена, когато концептите вече се броят на пръстите на едната ръка по време на изложенията, от Renault смело предложиха тази кола, която би трябвало да чертае бъдещите тенденции и дизайн на следващите реални модели на компанията.
За да се настаните в салона на суперавтомобила, трябва да се отвори цялата горна половина на колата т.е. целият покрив, който е изработен от въглеродни влакна и е изключително лек. Иначе теглото на необичайния автомобил е 1600 килограма.
Двувратато купе Trezor е с електрическо задвижване.
Акумулаторите
са два, а върху
техническата част
на прототипа е
работил екипът
Renault във
Формула-E
От 0 до 100 км/ч електромобилът ускорява за по-малко от 4 секунди. Trezor има три режима на шофиране: неутрален, спортен и автономен, на който шофьорът може да включи автопилота.
Освен това на салона в Париж станя ясно, че Renault Zoe е най-продаваният електрически автомобил в Европа, като само през септември от него са били продадени над 100 000 бройки. Сега екологичният мънк разполага и с нови батерии, които увеличават пробега по каталожни данни до 400 км, което прави реално разстояние в градски задръствания или по нормални пътища около 300 км, което е един отличен резултат. Само през последните 4 години Renault пусна на пазара 4 електрически автомобила, 15 обновени модела и 11 изцяло нови модела.
Оборудван с нова батерия, Renault Zoe сега вече предлага два пъти по-голям от пробега на първия подобен модел електрически автомобил, пуснат на пазара, и най-дългия пробег сред всички традиционни електрически автомобили, налични в момента.
Скоростта на зареждане на батерията Z.E. 40 е идентична с тази на стандартната, следователно запълването не отнема много време.
Само 30 минути
средно са
необходими,
за да се зареди
акумулаторът
за изминаване на допълнителни 80 км, когато тя бъде включена към една от многото обществени зарядни станции в Европа.
Собствениците на Zoe могат да се възползват от най-разнообразни нови услуги за свързаност. Z.E. Trip помага на водача да открие всички обществени зарядни станции в навигационната система R-LINK. Програмата Z.E. Pass позволява използването на повечето зарядни станции независимо от техния оператор. Това решение осигурява и по-лесен начин на разплащане чрез използването на смартфони.
Renault лансира и нова версия, насочена към клиентите, търсещи ексклузивни характеристики. Тя се откроява най-вече чрез своя премиум кожен салон, отопляеми предни седалки и аудио система BOSE.
През първата половина на 2017-а ще бъдат добавени нови функции към приложението Z.E. Целта им е да направят пътуването още по-лесно, включително навигация от врата до врата.
Благодарение на тази функция потребителят може да разгледа и планира своя пълен маршрут, използвайки приложението на смартфона си, след което да препрати маршрута към навигационната система (Renault R-LINK) на Zoe. След като програмираният маршрут бъде препратен към автомобила, водачът автоматично може да влезе и да го разгледа.
След паркиране приложението поема контрола от навигационната система, за да покаже крайната точка на пътуването, извършвано пеша. Водачът може да използва приложението също, за да открие къде е паркирал своето Zoe или да прегледа историята на пътуванията или друга информация в бордкомпютъра.