Над 50 производители продаваха чисти храни пред НДК, Ути Бъчваров излезе от “ВИП Брадър”, за да сготви огромна супа
Всяка община - областен център, ще получи държавна помощ за организиране на регулярни фермерски пазари от следващата година. Това съобщи министърът на земеделието и храните Десислава Танева на обобщаваща кръгла маса в НДК, част от кампанията “Подкрепяме българското”.
Целта е да има редовни съботно-неделни пазари, както е в много европейски градове, каза Танева. Организирането на фермерските пазари ще става съвместно със сдруженията на производителите.
Инициативата на земеделското министерство “Подкрепяме българското” се проведе в 28 български града, където освен изложения имаше и срещи с фермери от регионите. За закриването на кампанията над 50 производители на чисти храни предлагаха продукцията си пред НДК в събота. И както се шегуваха хората, специално за нея времето над столицата се оправи и от дъждовно премина на слънчево. Също специално за изложението в София Ути Бъчваров излезе от къщата на “ВИП Брадър”, за да приготви огромна супа в подкрепа на българските производители.
На кръглата маса в НДК министър Танева благодари на Медийна група “България” - издател на в. “24 часа” и “Български фермер”, и на БНТ за медийната подкрепа на фермерските пазари. Редакционният директор на в. “Български фермер” Блага Букева разказа за огромния успех на организираните от вестника фермерски пазари в Бургас, София и Пловдив. На 1 ноември предстои и следващият в Благоевград.
В кампанията “Подкрепяме българското” участваха близо 600 производители в 28-те областни града, а в срещите се включиха близо 3000 фермери. Изложенията бяха посетени от почти половин милион души. На места производители реализираха цялата си годишна продукция в рамките на 1 ден. Потребителите пък успяха да опитат чисти и традиционни български храни директно от фермите.
Десислава Танева,
министър на земеделието и храните:
Помогнахме на малкия
регионален производител
- Министър Танева, какви са резултатите от кампанията “Подкрепяме българското”?
- Удовлетворена съм и много се радвам, че кампанията срещна такъв огромен интерес от производителите и най-вече от потребителите. Тя беше много полезна за подкрепата и достъпа до пазара, особено на малкия, регионалния производител. Това е една енергия, която събрахме и трябва да я облечем в нови инструменти, за да затвърдим, че българските храни са най-доброто за нас - българите. При кампанията се видяхме с близо 3000 земеделски производители и много от предложенията им вече се материализират като решения - например за повишаване на помощта за пчелни семейства и за “де минимис” за животните.
- Кога ще станат факт регулярните фермерски пазари, за което общините ще получат държавна помощ през 2017 г.?
- От сезона, в който стане възможно. Сдруженията на производителите ще имат ангажимента там да са само стопаните със съответните регистрации, обикновено по наредба №26. Разбира се, предизвикателство пред нашите производители е да успеят да поддържат едно постоянно високо качество - такова, каквото потребителите очакват.