Любен Рабчев: Вярвам в доброто у човека и знам, че ще успеем

Хотелски комплекс "Седем поколения" е получил името си от традициите, които са поставили поколенията на рода Рабчеви. През 1878 г. Илия Рабчев напуска семейството си в България и заминава за Франция, за да учи винопроизводство. 4 години по-късно, той се завръща в родното си село Бяла Черква при своето семейство, за да основе Изба "Рабчев". Тази традиция продължават и следващите поколения. Любен Рабчев, е пето поколение, също напуска България, учи винопроизводство и бизнес в Америка .
40 години по-късно се завръща в България и основава Винарска Изба "Седем Поколения". Той избира с. Мечка в близост до р. Дунав. Там произвежда вина от различни сортове . Непосредствено до винарната през 2009 г. е построен комплекс "Седем поколения".
Хотелът се състои от осем двойни стаи и три апартамента, които предлагат гледка към лозята, реката и красивата природа.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Насочих се без да искам. Тук беше много красиво, хареса ми място. Първо мислехме да направим само къща, но след това решихме да е и малък хотел. След това го разширихме и сега продължаваме.
От 46 години съм в бизнеса. Бил съм в САЩ, където разбрах, че всяка добра работа се възнаграждава, а всяка грешка се заплаща. Така съм се научил много как да правя хубави неща. Бил съм в няколко щата, манталитетът там е малко по-различен. У нас той е против интересите на обществото, на хората, на природата и т.н.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- В кръвта ми е, в мисленето, в структурата. Най-важно е да оставим нещо от себе си.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Всички, които работят при нас, дават сърцето и душата си. Те виждат бъдещето и вярват в успеха. Същевременно са много прогресивни и добре заплатени. Всеки е доволен от това, което върши, обича да напредва.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Такива няма много. Бюрокрацията създава спънки. Когато искаш да направиш нещо добро, а някой те спира, е трудно. Ако вземем САЩ например, там те посрещат добре, ако искаш да подновиш нещо. Цялото общество помага, дори с доброволен труд. Там може би бюрокрацията е повече, отколкото в България, но не се вижда и не се усеща. Щом е за доброто на хората, се прави с голямо желание. Много има, които гледат как върви нашият бизнес. Радват ни се, други виждат само проблемите. Аз вярвам в доброто у човека и знам, че ще успеем.

- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Уроците от грешките не са много, защото не мисля, че сме допуснали много грешки. Неприятното е, когато всеки иска да кара луксозна кола, а се държат със законите като москвич или трабант. Имам предвид, че законите не се движат с обществото, с темпа на развитие на съвремието.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Искам да превърнем мястото в голям комплекс, с много атракции. Ще изпипаме всичко от най-малката подробност като матраците и възглавниците. Мястото е много красиво, ще работим, за да могат повече хора да му се наслаждават и да се чувстват комфортно при нас.

 

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.