Изданието Entrepreneur представя няколко съвета от специалисти, насочени към ръководителите в бизнеса.
Искате да създадете авторитет, без да бъдете диктатор? Е, как да спечелим отношението на служителите си, без да го изискваме от тях? Просто станете модел за подражание.
Ето 5 начина как да го постигнете:
Демонстрирайте очаквания:
Ако сте приели работата си сериозно, другите ще ви последват. Ако мислите, че понеже сте шеф, можете да идвате по-късно и да си тръгвате по-рано, служителите ви ще забележат. Като лидер на компания, трябва да зададете тон на вашите служители. Като дадете пример, служителите ви ще знаят какво да очакват.
Признавайте добрата работа:
Никой не иска да бъде критикуван постоянно. Често забравяме да признаваме добрата работа. Естествено, отбелязвайте признателността си, само когато е заслужена, защото така ще бъде високо ценена. Вашите служители ще чувстват, че са постигнали нещо голямо, когато сте внимателни с похвалите си към тях.
Забавлявайте се:
Няма нищо по-смущаващо от шеф, който е в работен режим през цялото време. Забавлявайте се с вашите служители. Извеждайте ги на фирмени събития, поръчвайте си обяд и прекарвайте време заедно. Звънтене на чаши, смях и разговори по теми, различни от работа може да направи целия ви офис едно щастливо място.
Бъдете достъпни:
Ако вашите служители се страхуват от вас, няма да дойдат, когато има истински проблеми. Ще се опитват да ги оправят сами, което може да доведе до допълнителни притеснения. Като служителите знаят, че имат достъп до вас, без да се притесняват, ще може да решавате проблемите още в началната им фаза и така да си спестите много грижи. Нека вашите служители, знаят че ще им бъдете партньор в решаването на проблеми и не съществува такова нещо като тъпа идея.
Спрете да казвате „Прекалено съм зает“:
Като казвате на служителите си, че сте твърде зает, за да говорите, защото сте постоянно в срещи и телефонни обаждания, това започва да се превежда като „ти не си важен“. Истината е, че всички имаме време, за нещата, които са ни важни. Слушането на идеите нa хората и обратната връзка, е един от най-добрите начини да се чувстват така, сякаш са много важна част от компанията и в същото време да печелите уважението им.
Както с всичко останало, така и тук, просто трябва да намерите правилния баланс, така че общуването между вас и служителите ви да е приятно и полезно.