Единственото предприятие за производство на холографски продукти в България и Югоизточна Европа-“Демакс Холограми” АД, получи престижна международна награда.
С гласовете на 18 от общо 22-ма членове на авторитетно международно жури са отличили точно българската компания. Това се е случило на 30 ноември във Варшава на годишната конференция на Асоциацията на производителите на холограми (IHMA).
На нея всички световни производители в бранша представят своите нови продукти и разработки. Традиционно на конкурса се отличават и компании в пет различни категории. Въпреки че “Демакс Холограми” членува в асоциацията от 20 години, тя участва в конкурса за първи път. И веднага е определена за победител в двете най-престижни категории: “Най-иновативна холографска технология за защита на документи и търговски марки” и “Най-добра защитна холограма”.
“Горди сме, защото след толкова години развойна дейност победихме “Кока Кола” и “Тойота” в този бранш”, каза за “24 часа” един от собствениците на “Демакс” Петър Кънев.
“Присъждането на двете награди е признание за световно ниво на българската компания, а също е висока оценка за развитието на българската наука”, заяви изпълнителният директор на компанията Валентин Моновски. И добави: “Успяхме да се преборим с компании със 100-годишна история, милиардни обороти и бюджети в милиони за развойна дейност”. Отличената компания разчита на голям екип от високообразовани и квалифицирани физици, математици и химици.
Престижното отличие е връчено за нанооптичен дифракционен елемент, наречен “Египетска фантазия”. (Виж снимката - б.р.)
Холограмите са ефикасно средство за защита на банкноти, лични документи, шофьорски книжки, винетки, застрахователни полици, карти, дипломи, търговски марки, бандероли и други ценни книги, сертификати, разрешителни.
Новите решения предлагат нанооптични защитни елементи от най-високо ниво, които надграждат съществуващите защити и дават сигурност, че имитирането и копирането на продукти граничи с невъзможното.
След наградите интересът на клиенти към “Демакс Холограми” е скочил - компанията е търсена от клиенти в частния и обществения сектор както от Европа, така и от Южна Америка, Индия, Китай и Австралия. (24часа)