Разширяването и реконструкцията на столичното околовръстно шосе и свързването му с магистралите “Люлин” и “Тракия” трябва да бъде осъществено до 2020 г. Това коментира инж. Георги Златев, директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в Агенцията “Пътна инфраструктура”, по повод протест на жители на кв. „Горна баня“ в София за облекчаване на интензивния трафик на изхода на квартала при Околовръстния път.

Вчера граждани от кварталите “Горна баня”, “Суходол” и “Люлин” заплашиха и с блокиране на пътища, ако проблемите с трафика не бъдат решени, съобщи Инвестор.бг.

Златев обяснява, че трасето, което трябва да бъде реконструирано, е разделено на два подучастъка. Първият е от кв. „Младост“ до връзката с магистрала “Тракия”, а вторият - от кв. „Бъкстон“ до магистрала “Люлин”. Общата дължина е 14,5 км.

За участъка от кв. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ е изработен идеен проект от Столична община като възложител, припомня Златев. Проектът чака съгласуване с пътната агенция.

Столична община обаче не е предоставила окончателните решения на пътните възли при пресичането на трасето с с бул. „Цар Борис III“ и бул. „Никола Петков“ в посока кв. „Горна баня“, каза инж. Илиана Захариева, член на Управителния съвет на Агенцията.

В момента се подготвя изменение на действащата към момента регулация, в която ще бъдат отразени и новите проектни решения на пътните възли.

След обезпечаване на участъка с идеен проект и осигуряване на нужното финансиране ще бъде проведена открита процедура за инженеринг на обекта, т.е. една и съща фирма ще прави и техническия проект, и ще строи, обяснява Златев.

За разширяването и ремонта на Околовръстния път на София няма осигурено финансиране нито от бюджета, нито по линия на европейските фондове.