Видеото на живо ще стигне
своя триумф тази година

Никога досега рекламата онлайн не е била толкова много и така новаторска както през отминалата 2016 г. и причината за това са новите технологии, които вече се развиват не с години, а с дни.

И все пак по-важното в рекламната индустрия са идеите, които правят този бизнес един от най-напредничавите. Именно те очертават поне 7 тенденции как ще изглежда рекламата онлайн през 2017-а.

Не е нужно всяка компания да ползва всичките, но поне трябва да ги знае, ако иска да е достатъчно конкурентоспособна.

1. Нали видяхте “Покемон гоу”? Е, сега предстои бум на добавената реалност.

Малко хора очакваха, че “Покемон гоу” ще се превърне във феномен, който печели по 10 милиона долара на ден в най-силното си време. Ентусиазмът към играта отмря, но показа два ефекта върху онлайн маркетинга. Първият е, че потребителите са готови да преживяват добавената реалност (augmented reality (AR). Вторият демонстрира потенциала ѝ което ще накара все повече брандове да използват игри и реклами с добавена реалност. Приложенията за AR ще станат повече и по-усъвършенствани.

2. Видео на живо

“Дийп пърпъл” ще пеят в София през май. И това вероятно ще е последният им концерт у нас, тъй като рокдинозаврите са тръгнали на прощално турне, след което имат намерение да слязат от сцената.

Всеки, който отиде на концерта им със смартфон, може да пусне камерата и докато снима, да излъчва картината на живо (лайв стрийминг).

Потребителите на социални мрежи започват да търсят все повече съдържание, което се случва на живо. Благодарение на по-бързия интернет и вездесъщите мобилни устройства могат да “присъстват” на събития от цял свят по всяко време, а не само когато са пред телевизора в часа на новините. Дори първият президентски дебат в САЩ миналата година бе стриймван на живо и по този начин гледан от милиони зрители. Интересът към пряко излъчваното видео расте от няколко години, но 2017-а ще е годината, в която то ще изживее триумфа си.

3. Информацията, представена като графика

Маркетолозите имат постоянна нужда от количествена информация, която да им казва кой какво купува, кога, защо и кое послание е най-ефективно. Но дори и анализаторите на данни често имат проблем да разберат какво точно им казва и показва цялата тази информация. Човешкият мозък не може да възприеме толкова огромно количество от сурови, необработени числови данни, но технологията вече може да ги “преведе”. На пазара вече има десетки техники за визуализиране на данните. Новото, което ще се случи през 2017-а, е, че всеки бизнес ще се опита да започне да ги използва. Тези, които не пробват, ще изостанат значително в развитието си. Технологията ще бъде по-сложна и нуждата от анализ на данните - по-голяма от всякога.

4. Шансът на местната реклама - тя ще е популярната

Местната реклама - традиционна за определено място, селище или държава, не е нищо ново. Тя се използва от години от брандове, които търсят лесен начин да изглеждат естествена част от живота на хората на определена територия. Но именно тази реклама ще е в небивал възход през 2017 г. Тя ще е онзи хитроумен начин да привлечеш вниманието на клиентите, които продължават да осъждат или да пренебрегват повечето форми на конвенционална реклама.

5. Новата цел - нишовите пазари

Онлайн маркетингът става все по-претъпкан. Докато броят на възможните потребители е почти един и същ, милиони нови бизнеси търсят своето онлайн парче от баницата. Това важи особено за сайтовете и социалните мрежи, които предлагат съдържание. Едно от най-добрите решения в този случай е да се целиш в по-тесен демографски слой чрез по-специфична, конкретна тема.

В резултат вероятно все повече фирми ще създават тясно таргетирано, почти персонално съдържание. Рекламните кампании ще са подобни.

6. Съдържание, което съпреживяваш

Потребителите вече отказват да са просто странични наблюдатели и искат да правят нещо повече от това само да зяпат в телефона или екрана на лаптопа. Става чрез добавената реалност (augmented reality (AR) и виртуалната реалност (virtual reality (VR). Но има и още - 360-градусово видео, участие в уебсеминари (webinars) и уъркшопи на живо онлайн. Важното е взаимодействието с клиентите, което ги кара да чувстват, че са част от нещо по-голямо.

7. Плътно съдържание - това, което ще е важно и значимо в безразборния шум от текстове и информация

Времето, за което вниманието ни се задържа върху някоя информация, става все по-малко. Безкрайното скролване по нюзфийда (новините) на социалните медии и безкрайното съдържание, предлагано от всеки бранд или човек, когото следваме, ни кара да определяме по-голямата част от съобщенията, които виждаме, като бял шум. Пропускаме материали, пропускаме постове. Споделяме материали, след като сме прочели само заглавията им. В отговор повечето маркетолози ще се научат, че съдържанието трябва да е плътно, т.е. всеки ред и всяка дума ще имат значение.